Wednesday, December 19, 2012

Sexy water...

Air??? Sexy ke???...

Aku pun pikir benda yang sama gak mulanye…Hahahaha..tapi kalu macam yang sebelah nie sexy betul air nih... huhuhu... tergoda mak =) 

Sudahnya kini aku sedang mencuba pelbagai resepi untuk men"yeksi"kan air minum ku…kerana sesungguhnya teramatlah "seksa" aku nak minum air '0' huhuhu…

Kebaikan minum air ‘0’ memang sudah diketahui sejak zaman nenek moyang…kalu nak minum segelas dua tahan lah kan…tapi bila dikenang 3 liter air…mak aii…badak air leh aku alamatnya…tetiba tekak ku terasa lemas ye...memang takleh handle...

Nape 3 liter? Bukan 2 liter? Alkisah bermula semasa aku ingin menyihatkan tubuhku ini…dalam pencarianku di alam maya…aku umpe yang drinking 3 liters of water a day can help u loose weight…ditambah ngan detox process yang sedang ku lakukan sekarang…air yang banyak memang lah perlu…ditambah lagi bila ku ketahui ianya akan mencantikkan kulit….terus aku mencuba…maximum aku bertahan hanya 2 hari itu pun 2 liter aje…huhuhu

Dek kerana nak minum air lebih, aku mula bersenam…aku hanya berjaya menyakitkan bahagian2 tubuhku…minum air masih 2 liter…huhuhu…

But a few days ago masa berfb…aku umpe website nih positivemed Siap ada video ko… sexy water siap nak ajar aku bue air yang sexy… mahu aku tak jatuh cinta….
Maka bermula lah experimen aku…aku menggunakan segala yang ku temui di dalam peti sejuk ku…setakat nih aku dah cuba:

- Lime + kiwi + ginger + mint
- Green tea + mint + lemon
- Chinese tea + apple + mint
- Apple cider + ginger + honey 

Hasilnya…jeng jeng jeng aku dah berjaya minum 3 liter air setakat nih….Alhamdulillah…nampak gaya mungkin kena buek berliter2 lepas nie…kerna my mom n sisto juga sudah menjeling2 air ku yang sexy ini…wakakakaka


I soooo need to tropicalize my recipe…based on apa aku biasa umpe…rambutan @ laici  @ ciku  @ tomato @ longan @ pineapple @ limau bali @ watermelon @ honey dew @ timun @ celery @ mangga @ anggur @ epal @ oren @ kedondong @ durian belanda…Tetiba aku bersemangat nak minum air ‘0’ yang sexy ini ye…lolz…



Bagi sesiapa yang pernah mencuba @ ada resepi beh2 sudilah kiranya berkongsi ngan aku ye… 

p/s – sebab nak bagi feel, aku pun buek air dalam botol juga…tapi aku buna botol acar n botol mayo yer…kuikuikui

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...